Post declines to retract Bain report

June 27, 2012 at 8:23 PM
share with facebook
share with twitter

WASHINGTON, June 27 (UPI) -- The Washington Post will not retract its story on Bain Capital LLC's practice of outsourcing U.S. jobs, Politico reported Wednesday.

The Post reported June 21 that Bain -- the financial services, private equity and venture capital company co-founded by presumptive Republican presidential nominee Mitt Romney -- had invested in several firms that sent jobs overseas to countries where workers were paid lower wages than their U.S. counterparts.

Citing filings with the U.S. Securities and Exchange Commission, the newspaper said Bain owned companies that pioneered moving work to call centers and factories overseas during the time Romney actively participated in running the company.

During his campaign for president, Romney has criticized outsourcing of U.S. jobs, and the Romney campaign had asked the Post to retract its story, arguing that the newspaper misread SEC filings and that the story's conclusions are inaccurate or incomplete, Politico reported.

Post editors held an off-the-record meeting with representatives of the Romney campaign Wednesday, Politico said, at which the newspaper declined to retract its story.

"We are very confident in our reporting," Post spokeswoman Kris Coratti told Politico.

Romney campaign press secretary Andrea Saul had no comment on what she called "an off-the-record, private meeting."

Related UPI Stories
Topics: Mitt Romney
Trending Stories