Blake Shelton suing tabloid over 'rehab' allegation

By Eric DuVall  |  Updated March 17, 2016 at 6:09 PM
share with facebook
share with twitter
| License Photo

LOS ANGELES, March 17 (UPI) -- Country music singer and The Voice judge Blake Shelton is suing a tabloid over their report that alcoholism and womanizing ended his marriage to Miranda Lambert.

The magazine In Touch printed in September in the wake of the country couple's divorce, Shelton had been drinking heavily and Lambert begged him to go to substance abuse rehabilitation to get sober. The headline on the cover story was "Rehab for Blake" and the article alleged Shelton was drunk on a friend's bachelor party trip to Mexico when he cheated on Lambert.

The article also described an incident where Shelton urinated on a mailbox in public and alleged he was drinking vodka before 11 a.m. while serving as a coach on NBC's The Voice.

Shelton is suing the publishers of In Touch, Bauer Publishing Co., for $2 million in damages, saying the claims are categorically false.

Related UPI Stories
Trending Stories