facebook
twitter
rss
account
search
search

Lance Armstrong, UK paper reach settlement in libel case

Posted By CAROLINE LEE, UPI.com   |   Aug. 26, 2013 at 11:34 AM   |   Comments

| License Photo
Aug. 26 (UPI) -- Lance Armstrong, the cyclist stripped of seven Tour de France titles before admitting he had doped, {link:settled a lawsuit with London's Sunday Times.
: "http://uk.news.yahoo.com/sunday-times-settles-lance-armstrong-041823578.html" target="_blank"}
The paper, part of Rupert Murdoch's News Corp., sued Armstrong in late 2012 for more than $1.6 million, trying to recover money from a previous settlement.

Armstrong sued the Times for reprinting claims from a book that Armstrong had taken performance-enhancing drugs. In 2006, the paper paid Armstrong nearly $485,000 to withdraw his libel lawsuit.

The 2012 suit accused Armstrong of making deliberately false representation during litigation. On Sunday, the paper announced it had "reached a mutually acceptable final resolution, and that it was "entirely happy with the agreed settlement."

The terms of the agreement remain confidential.

Follow @cmlee and @UPI on Twitter.
Contact the Author
© 2013 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
Trending News
Video
x
Feedback