facebook
twitter
search
search

Lance Armstrong settles libel case with Sunday Times

Posted By KATE STANTON, UPI.com   |   Aug. 25, 2013 at 9:07 PM
| License Photo

When it was revealed last year that Lance Armstrong used banned substances and participated in a "doping conspiracy," the U.K.'s Sunday Times sued the disgraced cyclist for £1 million (about $1.5 million)

The lawsuit stemmed from a 2004 libel case, in which Armstrong received £300,000 from the Sunday Times for what was supposedly an erroneous report about his drug use.

When the US Anti-Doping Agency (USADA) stripped Armstrong of his seven Tour de France titles, the Sunday Times demanded their money back along with £720,000 in costs for the "baseless and fraudulent" libel suit.

The Sunday Times said it had reached a "mutually acceptable final resolution" with Armstrong, though the terms of the deal "remain confidential."

In a January interview with Oprah Winfrey, the 41-year-old Texan said he couldn't have won the Tour de France without doping, saying that he believed he was cycling on a "level playing field."

"I view this situation as one big lie that I repeated a lot of times. ... This story was so perfect for so long," he said.

Like Us on Facebook for more stories from UPI.com  
Related UPI Stories
Top Stories
Why the fake braces trend may be dangerous for users
Jared Leto 'stopped eating' for his 'Dallas Buyer's Club' role
Kelly LeBrock arrested for DUI
Gisele Bundchen, Tom Brady drop $14M on Manhattan home
Brandi Brandt faces drug charges in Australia