facebook
twitter
rss
account
search
search
 

Chinese reporter says he was bribed to run stories on state-owned firm

Oct. 26, 2013 at 11:17 AM   |   Comments

BEIJING, Oct. 26 (UPI) -- A Chinese reporter who charged a state-owned company with accounting fraud confessed on television Saturday he had taken bribes to publish the stories.

The confession by a handcuffed Chen Yongzhou came three days after his newspaper, New Express, published a front-page appeal for his release, The Wall Street Journal reported.

Chen said a third party, who was not named, had written the stories that alleged Zoomlion Heavy Industry Science and Technology had falsified its accounts.

Zoomlion is partially owned by the government of Hunan province.

Chen has written a series of stories over the past year accusing the construction equipment maker of inflating profits and other accounting irregularities.

Zoomlion denied any irregular accounting practices after a report by Chen in May caused trading in its stock to be temporarily suspended in Hong Kong.

The New Express said Wednesday it had found only one small mistake in 15 stories Chen had written about Zoomlion.

© 2013 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
1
Father of five children thought they would kill him, feed him to dogs Father of five children thought they would kill him, feed him to dogs
2
New video shows missing UVA student the morning she disappeared New video shows missing UVA student the morning she disappeared
3
Poll: Voters don't like Republicans but will vote for them Poll: Voters don't like Republicans but will vote for them
4
Peshmerga forces kill senior Islamic State commander Peshmerga forces kill senior Islamic State commander
5
Playboy Magazine names UPenn top party school for 2014 Playboy Magazine names UPenn top party school for 2014
Trending News
Video
x
Feedback