facebook
twitter
rss
account
search
search
 

Chinese reporter says he was bribed to run stories on state-owned firm

Oct. 26, 2013 at 11:17 AM   |   Comments

BEIJING, Oct. 26 (UPI) -- A Chinese reporter who charged a state-owned company with accounting fraud confessed on television Saturday he had taken bribes to publish the stories.

The confession by a handcuffed Chen Yongzhou came three days after his newspaper, New Express, published a front-page appeal for his release, The Wall Street Journal reported.

Chen said a third party, who was not named, had written the stories that alleged Zoomlion Heavy Industry Science and Technology had falsified its accounts.

Zoomlion is partially owned by the government of Hunan province.

Chen has written a series of stories over the past year accusing the construction equipment maker of inflating profits and other accounting irregularities.

Zoomlion denied any irregular accounting practices after a report by Chen in May caused trading in its stock to be temporarily suspended in Hong Kong.

The New Express said Wednesday it had found only one small mistake in 15 stories Chen had written about Zoomlion.

© 2013 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
1
School accused of using girl as rape bait; girl gets attacked School accused of using girl as rape bait; girl gets attacked
2
Man who raped pit bull puppy sentenced to five years in prison Man who raped pit bull puppy sentenced to five years in prison
3
40 Islamic State fighters killed in U.S. air strike 40 Islamic State fighters killed in U.S. air strike
4
Man beaten to death by barbell in San Francisco gym Man beaten to death by barbell in San Francisco gym
5
Climate change march attracts hundreds of thousands of New Yorkers and others Climate change march attracts hundreds of thousands of New Yorkers and others
Trending News
Video
x
Feedback