facebook
twitter
search
search

Egyptian court bars belly dancing program

Feb. 17, 2013 at 7:46 AM

CAIRO, Feb. 17 (UPI) -- A Cairo court has shut down a local television station for broadcasting belly dancing and upheld a 30-day ban on a show airing on another TV channel.

The Cairo Administrative Court Saturday ordered the government to shut down the al-Tet for "inappropriate material," Egypt Independent said. In addition to broadcasting belly dancing, the court said the station was operating without a proper license and aired "provocative advertisements," Ahram Online said.

In a separate case, the court rejected an appeal by Sheikh Abdullah Badr and Atef Abdel-Rashid, the owners of the al-Hafez religious television channel, seeking to resume regular programming, Ahram Online said.

The court last month suspended the broadcast of Badr's program "Fi al-Mizan" for 30 days after he insulted Egyptian actress Elham Shahin saying: "She is cursed and she will never enter heaven," Ahram Online said.

Shahin and Hala Sarhan, a television anchor, had filed a lawsuit demanding the TV station be shut down. On Jan.12, the court suspended Badr's show for 30 days and levied him a fine.

Related UPI Stories
Latest Headlines
Trending Stories
Ted Cruz campaign pulls ad featuring softcore porn actress
Report: Clinton Foundation subpoenaed by State Dept. watchdog over charity projects
Ruby Rose, Gigi Hadid react to Kanye West's lyric about Taylor Swift
Kristen Wiig impersonates Peyton Manning on 'The Tonight Show'
NYC police officer found guilty of manslaughter in Brooklyn stairway shooting