facebook
twitter
rss
account
search
search
 

WikiLeaks not in China, Arab news

Dec. 2, 2010 at 9:39 PM   |   Comments

WASHINGTON, Dec. 2 (UPI) -- China and a number of Arab countries have suppressed coverage of the leaked diplomatic cables on WikiLeaks because of embarrassing information.

In the case of China, where the "Great Firewall" blocks much information available elsewhere on the Internet, documents discuss China's effort to hack into Google, The Washington Post reported. There are also cables that say Chinese leaders said North Korea was behaving like "a spoiled child."

Cables also describe Arab leaders drinking liquor, which is forbidden to Muslims, and backing U.S. bombing of Iranian nuclear facilities, a view that lines them up with Israel. The Post said major news outlets in the region, many of them government-owned, have provided only sketchy coverage of the release, usually from wire services.

"They're still trying to figure this out, and there is definitely some censorship and self-censorship," said Hisham Qasim, an independent newspaper publisher in Egypt.

Many people in the region still do not have Internet access, but those who do have been following and debating the cables.

Topics: Wikileaks
© 2010 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
1
Norways Kongsberg to demo missile for U.S. Navy Norways Kongsberg to demo missile for U.S. Navy
2
Ship anchored near New Orleans sparks Ebola fears Ship anchored near New Orleans sparks Ebola fears
3
Scottish referendum: Who says 'yes' and who says 'no' Scottish referendum: Who says 'yes' and who says 'no'
4
Scrap South Stream, Europe says Scrap South Stream, Europe says
5
New F-35 sustainment system undergoing flight testing New F-35 sustainment system undergoing flight testing
Trending News
Video
x
Feedback