facebook
twitter
rss
account
search
search
 

CBS named in Dan Rather's $70M lawsuit

Sept. 19, 2007 at 7:27 PM   |   Comments

NEW YORK, Sept. 19 (UPI) -- Veteran U.S. TV news anchor Dan Rather is suing his former employer, CBS Corp., for $70 million for his abrupt departure from the network.

In the lawsuit he filed in New York State Supreme Court Wednesday, the former "CBS Evening News" anchor names CBS, several top network executives and the network's former parent company, Viacom Inc., the Dow Jones Newswires said. Rather alleges the defendants mishandled the fallout from a "60 Minutes II" story he narrated.

The story, which was broadcast in September 2004, focused on U.S. President George Bush's time in Texas' Air National Guard during the Vietnam War. Rather's suit alleges CBS used him as a scapegoat once the White House expressed displeasure with the controversial broadcast.

"Central to the defendants' plan to pacify the White House was to offer Mr. Rather as the public face of the story, and as a scapegoat for CBS management's bungling of the entire episode -- which, as a direct result, became known publicly as 'Rathergate'," the suit alleges.

Topics: Dan Rather
© 2007 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Recommended UPI Stories
Most Popular
1
Oklahoma Highway Patrol trooper arrested for kidnapping, sexual assault Oklahoma Highway Patrol trooper arrested for kidnapping, sexual assault
2
Plane crash in Vinoy Park narrowly misses St. Pete condos Plane crash in Vinoy Park narrowly misses St. Pete condos
3
Lobbyist Thomas 'Tommy' Boggs dies of heart attack
4
Kirsten Gillibrand: I don't know who called me 'porky' Kirsten Gillibrand: I don't know who called me 'porky'
5
World leaders pledge to use 'any means necessary' to defeat Islamic State World leaders pledge to use 'any means necessary' to defeat Islamic State
Trending News
Video
x
Feedback