British newspaper sues Lance Armstrong

Dec. 23, 2012 at 1:59 PM   |   Comments

LONDON, Dec. 23 (UPI) -- Disgraced former American cycling champion Lance Armstrong has been hit with suit from a British newspaper for damages he had won in a libel settlement.

Armstrong, who this year was slapped with a lifetime ban and stripped of his seven Tour de France titles for doping violations, has been named in a $1.6 million suit brought by The Sunday Times of London, the BBC reported Sunday.

In the suit, the newspaper is demanding Armstrong return a $485,000 settlement he obtained in 2006 after suing The Sunday Times for libel following the publication of stories alleging he had used banned performance-enhancing drugs.

The Sunday Times is also demanding he pay for its legal costs and interest, the BBC said.

The newspaper first reported allegations involving Armstrong and doping in 1999.

Armstrong has always denied he has taken banned substances, but has not contested the the U.S. Anti-Doping Agency's findings that he led a sophisticated program to use PEDs and evade their detection.

© 2012 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
UPI Sports Schedule for Saturday, October 25
UPI Sports Results for October 24, 2014 UPI Sports Results for October 24, 2014
NCAA Game Summary - Central Michigan at Buffalo
NCAA Game Summary - Michigan at Michigan State
NCAA Game Summary - Oregon vs. California
Trending News
Around the Web