Enquirer apologizes for Philip Seymour Hoffman article

Feb. 26, 2014 at 9:52 AM
1 of 2
| License Photo

NEW YORK, Feb. 26 (UPI) -- The National Enquirer admits it published an erroneous story about Philip Seymour Hoffman and is now funding an annual scholarship in the late actor's name.

The announcement came after Hoffman's longtime friend, New York playwright David Bar Katz, filed a $50 million lawsuit against the tabloid, which claimed the two men had a homosexual relationship.

Bar Katz said in court documents the story and an interview attributed to him were "complete fabrication."

The Enquirer withdrew the article and apologized, the Hollywood Reporter said. The publication also is funding Bar Katz's American Playwriting Foundation, which will grant $45,000 each year to make an unproduced play, as part of its settlement of Bar Katz's lawsuit.

Called the Relentless Award, the prize will represent "Hoffman's dogged pursuit of artistic truth," Bar Katz said.

The Enquirer also ran a full-page advertisement in the main news section of Wednesday's New York Times stating it was deceived by a person claiming to be Bar Katz, THR said.

Hoffman, the Oscar-winning star of "Capote," died this month in New York of a suspected heroin overdoe. The 46-year-old actor was survived by his longtime girlfriend and their three young children.

Like Us on Facebook for more stories from UPI.com  
Related UPI Stories
Latest Headlines
Top Stories
Jennifer Lopez celebrates 46th birthday in sheer dress
Blake Shelton cuts post-divorce concert short due to lightning
'Key & Peele' to end its run on Comedy Central after five seasons
Khloe Kardashian denies cocaine was used at Kylie Jenner's party
Watch Kate Hudson, son Ryder dance to 'Trap Queen'