facebook
twitter
search
search

Enquirer apologizes for Philip Seymour Hoffman article

Feb. 26, 2014 at 9:52 AM
1 of 2
| License Photo

NEW YORK, Feb. 26 (UPI) -- The National Enquirer admits it published an erroneous story about Philip Seymour Hoffman and is now funding an annual scholarship in the late actor's name.

The announcement came after Hoffman's longtime friend, New York playwright David Bar Katz, filed a $50 million lawsuit against the tabloid, which claimed the two men had a homosexual relationship.

Bar Katz said in court documents the story and an interview attributed to him were "complete fabrication."

The Enquirer withdrew the article and apologized, the Hollywood Reporter said. The publication also is funding Bar Katz's American Playwriting Foundation, which will grant $45,000 each year to make an unproduced play, as part of its settlement of Bar Katz's lawsuit.

Called the Relentless Award, the prize will represent "Hoffman's dogged pursuit of artistic truth," Bar Katz said.

The Enquirer also ran a full-page advertisement in the main news section of Wednesday's New York Times stating it was deceived by a person claiming to be Bar Katz, THR said.

Hoffman, the Oscar-winning star of "Capote," died this month in New York of a suspected heroin overdoe. The 46-year-old actor was survived by his longtime girlfriend and their three young children.

Like Us on Facebook for more stories from UPI.com  
Related UPI Stories
Latest Headlines
Top Stories
Malia Obama spotted on the set of 'Girls' in New York City
Tiffani Thiessen gives birth to son, shares first photo on Instagram
Stephen Colbert hosts Michigan public-access show 'Only in Monroe'
Josh Hartnett's girlfriend Tamsin Egerton is pregnant
Tim McGraw is giving away 36 mortgage-free homes to veterans