Enquirer apologizes for Philip Seymour Hoffman article

Feb. 26, 2014 at 9:52 AM   |   Comments

1 of 2
| License Photo
NEW YORK, Feb. 26 (UPI) -- The National Enquirer admits it published an erroneous story about Philip Seymour Hoffman and is now funding an annual scholarship in the late actor's name.

The announcement came after Hoffman's longtime friend, New York playwright David Bar Katz, filed a $50 million lawsuit against the tabloid, which claimed the two men had a homosexual relationship.

Bar Katz said in court documents the story and an interview attributed to him were "complete fabrication."

The Enquirer withdrew the article and apologized, the Hollywood Reporter said. The publication also is funding Bar Katz's American Playwriting Foundation, which will grant $45,000 each year to make an unproduced play, as part of its settlement of Bar Katz's lawsuit.

Called the Relentless Award, the prize will represent "Hoffman's dogged pursuit of artistic truth," Bar Katz said.

The Enquirer also ran a full-page advertisement in the main news section of Wednesday's New York Times stating it was deceived by a person claiming to be Bar Katz, THR said.

Hoffman, the Oscar-winning star of "Capote," died this month in New York of a suspected heroin overdoe. The 46-year-old actor was survived by his longtime girlfriend and their three young children.

© 2014 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Featured UPI Collection
Celebrity Couples of 2014 [PHOTOS]

Celebrity Couples of 2014 [PHOTOS]

Most Popular
'Jay Leno's Garage' special to air Sunday on CNBC
Kyra Sedgwick is Deputy Chief Madeline Wuntch in new 'Brooklyn Nine-Nine' promo
'Sons of Guns' canceled after Will Hayden's arrest
Marisa Tomei, Hugh Grant go to school in 'Rewrite' trailer
'Longmire' canceled after three seasons on A&E
Trending News