facebook
twitter
rss
account
search
search
 

Enquirer apologizes for Philip Seymour Hoffman article

Feb. 26, 2014 at 9:52 AM   |   Comments

1 of 2
| License Photo
NEW YORK, Feb. 26 (UPI) -- The National Enquirer admits it published an erroneous story about Philip Seymour Hoffman and is now funding an annual scholarship in the late actor's name.

The announcement came after Hoffman's longtime friend, New York playwright David Bar Katz, filed a $50 million lawsuit against the tabloid, which claimed the two men had a homosexual relationship.

Bar Katz said in court documents the story and an interview attributed to him were "complete fabrication."

The Enquirer withdrew the article and apologized, the Hollywood Reporter said. The publication also is funding Bar Katz's American Playwriting Foundation, which will grant $45,000 each year to make an unproduced play, as part of its settlement of Bar Katz's lawsuit.

Called the Relentless Award, the prize will represent "Hoffman's dogged pursuit of artistic truth," Bar Katz said.

The Enquirer also ran a full-page advertisement in the main news section of Wednesday's New York Times stating it was deceived by a person claiming to be Bar Katz, THR said.

Hoffman, the Oscar-winning star of "Capote," died this month in New York of a suspected heroin overdoe. The 46-year-old actor was survived by his longtime girlfriend and their three young children.

© 2014 United Press International, Inc. All Rights Reserved. Any reproduction, republication, redistribution and/or modification of any UPI content is expressly prohibited without UPI's prior written consent.
Most Popular
1
Anna Nicole Smith's estate loses bid for ex J. Howard Marshall's millions
2
Stephanie Jacobsen joins cast of 'NCIS'
3
Nicki Minaj releases derriere-filled video for 'Anaconda' ft. Drake
4
Jill Duggar, husband Derick Dillard expecting first child
5
Jennifer Garner dumps bucket of water on Ben Affleck for ALS
Trending News
Video
x
Feedback