facebook
twitter
search
search

CBS seeks dismissal in $70M Rather case

Nov. 16, 2007 at 12:19 PM

NEW YORK, Nov. 16 (UPI) -- Attorneys for CBS have asked a New York judge to dismiss a $70 million lawsuit brought against the network by veteran anchorman Dan Rather.

Lawyers responded Thursday to Rather's claim the company used him as a "scapegoat" for a controversial 2004 report about President George Bush's service in the Texas Air National Guard, the New York Daily News reported Friday.

The CBS legal team called Rather's claims "far-fetched" and asked the judge overseeing the case to reject them.

"We at CBS are mystified and saddened by the baseless and self-serving allegations and distortions of fact raised in his lawsuit," the company's lawyers maintained in the Manhattan Supreme Court filing.

Related UPI Stories
Topics: Dan Rather
Latest Headlines
Trending Stories
Charlize Theron, Emily Blunt face off in 'The Huntsman' trailer
Ruby Rose, Gigi Hadid react to Kanye West's lyric about Taylor Swift
Kristen Wiig impersonates Peyton Manning on 'The Tonight Show'
Lamar Odom resurfaces at Kanye West's fashion show
UPI Spotlight: Melissa McBride watches 'Walking Dead' on Sundays, just like us